Mindfull herstellen

Hersteltrainingen worden vaak gebruikt om eens lekker bij te praten, maar het kan ook anders!
Gert-Jan beschrijft hieronder zijn eigen invulling:

Op zondag 24 oktober jl. hebben we de hersteltraining ingevuld met mindfull running.
Optie l voor de groep was: regulier. D.w.z. 45′ rustige duurloop tempo 75% max 80%.
Optie 2 was: doe mee met een kennismaking mindfull hardlopen. In stilte!

gjvg-sunset

Alleen de trainer zou aan het woord komen om dingen uit te leggen. Inhoudelijk mocht er natuurlijk om een toelichting worden gevraagd waar nodig. Maar tijdens de 45′ geen ervaringen delen. Iedereen besloot mee te doen.

We hebben 5 * 6′ rustig gelopen. Tijdens het lopen was er opmerkzaamheid t.a.v. de
* landing
* voetafwikkeling
* ademhaling
* ‘t kijken en zien
* ‘t luisteren
* gedachten

Tijdens de pauzes deden we oefeningen zoals
* meditatief wandelen voorwaarts
* idem maar dan achterwaarts
* voelen contact onderkant voeten
* voelen bewegingen in de voeten
* voelen in- en uitademing via mond en neus

Toen na afloop de stilte werd opgeheven was er ‘n toepasselijke reactie “ik ben er stil van”.

Voortaan zal één keer per maand deze optie voor ‘n hersteltraining worden aangeboden. Uiteraard met iedere keer ‘n andere inhoud.